۱۳۹۲ دی ۱, یکشنبه

فرار پیمان عارفی از کشور پس از مرخصی از زندان


فرار پیمان عارفی از کشور پس از مرخصی از زندان

پیمان عارفی، زندانی امنیتی که همسر و مادر او در مسیر ملاقات در تصادف جاده ای کشتند، پس از مرخصی زندان مسجد سلیمان برای شرکت در مراسم خاکسپاری، در میانه ی راه فرار کرد.


به گزارش خبرنگار انصاف نیوز، یکی از زندانیان پس از انتخابات 88 در این باره خبر داد: پیمان عارفی شب گذشته در راه فرودگاه اهواز ناپدید و احتمالا متواری شده. همراه پیمان توضیح داد: پیمان گفت که حالم بد شده. من اتومبیل رو متوقف کردم. پیاده شد. سریع به سمت دیگر جاده رفت. جلوی ماشینی را گرفت. سوار شد و رفت ... تاکنون نیز هیچ خبر جدیدی از پیمان در دست نیست.

مراسم تشییع جنازه، صبح امروز (یکشنبه 1 دی ماه) در بهشت زهرای تهران بر گزار می شد اما بدون حضور پیمان (امیررضا) عارفی که با وثیقه ی یک میلیارد تومانی برای یک هفته به مرخصی آمده بود.

یکی دیگر از زندانیان سیاسی پس از انتخابات 88 نیز ادعا کرد: پیمان قبل از مرخصی برای فرار از ایران هماهنگ کرده بوده و الان در راه فرار است.

امیررضا عارفی (پیمان عارفی) از زندانیان سیاسی - امنیتی بود که چند روز پیش همسر و مادرش را در حادثه تصادف از دست داد و برای شرکت در مراسم تشییع آنان به مرخصی آمده بود. این زندانی که با حکم ۱۵ سال حبس در تبعید در زندان مسجدسلیمان (خوزستان) به سر می‌برد، با تودیع وثیقه، از زندان مرخص و به سمت تهران عازم بود.

زیبا صادق‌زاده، همسر و ناهید رحمانی مادر عارفی که پس از بازگشت از ملاقات وی در زندان مسجدسلیمان بودند عازم تهران بودند، در جاده اندیمشک تصادف کرده و جان خود را از دست دادند. این زندانی، سال ۸۸ بازداشت شد و در دادگاه به اتهام هواداری “انجمن پادشاهی” محاکمه و ابتدا به اعدام و سپس در دادگاه تجدید نظر به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم شد.

کشته شدن مادر و همسر وی، بازتابی عجیب و گسترده در فیسبوک پیدا کرد و تلویزیون بی.بی.سی فارسی نیز به صورت ویژه به این اتفاق پرداخته بود.

0 نظرات:

ارسال یک نظر