۱۳۹۴ دی ۳۰, چهارشنبه

روز داوری در کلام مقدس انجیل

روز داوری

‌۳۱  «امّا چون‌ پسر انسان‌ در جلال‌ خود با جمیع‌ ملائکه‌ مقدّس‌ خویش‌ آید، آنگاه‌ بر کرسی‌ جلال‌ خود خواهد نشست‌،  ۳۲  و جمیع‌ امّت‌ها در حضور او جمع‌ شوند و آنها را از همدیگر جدا می‌کند، به‌ قسمی‌ که‌ شبان‌ میشها را از بزها جدا می‌کند.  ۳۳  و میشها را بر دست‌ راست‌ و بزها را بر چپ‌ خود قرار دهد.  ۳۴  آنگاه‌ پادشاه‌ به‌ اصحاب‌ طرف‌ راست‌ گوید: "بیایید ای‌ برکت‌ یافتگان‌ ازپدر من‌ و ملکوتی‌ را که‌ از ابتدای‌ عالم‌ برای‌ شما آماده‌ شده‌ است‌، به‌ میراث‌ گیرید.  ۳۵  زیرا چون‌ گرسنه‌ بودم‌ مرا طعام‌ دادید، تشنه‌ بودم‌ سیرآبم‌ نمودید، غریب‌ بودم‌ مرا جا دادید،  ۳۶  عریان‌ بودم‌ مرا پوشانیدید، مریض‌ بودم‌ عیادتم‌ کردید، در حبس‌ بودم‌ دیدن‌ من‌ آمدید."  ۳۷  آنگاه‌ عادلان‌ به‌ پاسخ‌ گویند: "ای‌ خداوند، کی‌ گرسنه‌ات‌ دیدیم‌ تا طعامت‌ دهیم‌، یا تشنه‌ات‌ یافتیم‌ تا سیرآبت‌ نماییم‌،  ۳۸  یا کی‌ تو را غریب‌ یافتیم‌ تا تو را جا دهیم‌ یا عریان‌ تا بپوشانیم‌،  ۳۹  و کی‌ تو را مریض‌ یا محبوس‌ یافتیم‌ تا عیادتت‌ کنیم‌؟"  ۴۰  پادشاه‌ در جواب‌ ایشان‌ گوید: "هرآینه‌ به‌ شما می‌گویم‌، آنچه‌ به‌ یکی‌ از این‌ برادران‌ کوچکترین‌ من‌ کردید، به‌ من‌ کرده‌اید."۴۱  «پس‌ اصحاب‌ طرف‌ چپ‌ را گوید: "ای‌ ملعونان‌، از من‌ دور شوید در آتش‌ جاودانی‌ که‌ برای‌ ابلیس‌ و فرشتگان‌ او مهیا شده‌ است‌.  ۴۲  زیرا گرسنه‌ بودم‌ مرا خوراک‌ ندادید، تشنه‌ بودم‌ مرا آب‌ ندادید،  ۴۳  غریب‌ بودم‌ مرا جا ندادید، عریان‌ بودم‌ مرا نپوشانیدید، مریض‌ و محبوس‌ بودم‌ عیادتم‌ ننمودید."  ۴۴  پس‌ ایشان‌ نیز به‌ پاسخ‌ گویند: "ای‌ خداوند، کی‌ تو را گرسنه‌ یا تشنه‌ یا غریب‌ یا برهنه‌ یا مریض‌ یا محبوس‌ دیده‌، خدمتت‌ نکردیم‌؟"  ۴۵  آنگاه‌ در جواب‌ ایشان‌ گوید: "هرآینه‌ به‌ شما می‌گویم‌، آنچه‌ به‌ یکی‌ از این‌ کوچکان‌ نکردید، به‌ من‌ نکرده‌اید."  ۴۶  و ایشان‌ در عذاب‌ جاودانی‌ خواهند رفت‌، امّا عادلان‌ در حیات‌ جاودانی‌.»

0 نظرات:

ارسال یک نظر