۱۳۹۴ دی ۲۶, شنبه

نخستین‌ پیشگویی‌ عیسی‌ درباره‌ مرگ‌ خود

نخستین‌ پیشگویی‌ عیسی‌ درباره‌ مرگ‌ خود

(مرقس‌ ۸:۳ - ۹:۱، لوقا ۹:۲۱-۲۷)

۲۱  و از آن‌ زمان‌ عیسی‌ به‌ شاگردان‌ خود خبردادن‌ آغاز کرد که‌ رفتن‌ او به‌ اورشلیم‌ و زحمتِ بسیار کشیدن‌ از مشایخ‌ و رؤسای‌ کَهَنه‌ و کاتبان‌ و کشته‌ شدن‌ و در روز سوم‌ برخاستن‌ ضروری‌ است‌.  ۲۲  و پطرس‌ او را گرفته‌، شروع‌ کرد به‌ منع‌ نمودن‌ و گفت‌: «حاشا از تو ای‌ خداوند که‌ این‌ بر تو هرگز واقع‌ نخواهد شد!»  ۲۳  امّا او برگشته‌، پطرس‌ را گفت‌: «دور شو از من‌ ای‌ شیطان‌ زیرا که‌ باعث‌ لغزش‌ من‌ می‌باشی‌، زیرا نه‌ امور ال'هی‌ را بلکه‌ امور انسانی‌ را تفکّر می‌کنی‌!» ۲۴ آنگاه‌ عیسی‌ به‌ شاگردان‌ خود گفت‌: «اگر کسی‌ خواهد متابعت‌ من‌ کند، باید خود را انکار کرده‌ و صلیب‌ خود را برداشته‌، از عقب‌ من‌ آید.  ۲۵  زیراهر کس‌ بخواهد جان‌ خود را برهاند، آن‌ را هلاک‌ سازد؛ امّا هر که‌ جان‌ خود را بخاطر من‌ هلاک‌ کند، آن‌ را دریابد.  ۲۶  زیرا شخص‌ را چه‌ سود دارد که‌ تمام‌ دنیا را ببرد و جان‌ خود را ببازد؟ یا اینکه‌ آدمی‌ چه‌ چیز را فدای‌ جان‌ خود خواهد ساخت‌؟  ۲۷  زیرا که‌ پسر انسان‌ خواهد آمد در جلال‌ پدر خویش‌ به‌ اتّفاق‌ ملائکه‌ خود و در آن‌ وقت‌ هر کسی‌ را موافق‌ اعمالش‌ جزا خواهد داد. ۲۸  هرآینه‌ به‌ شما می‌گویم‌ که‌ بعضی‌ در اینجا حاضرند که‌ تا پسر انسان‌ را نبینند که‌ در ملکوت‌ خود می‌آید، ذائقه‌ موت‌ را نخواهند چشید.»

0 نظرات:

ارسال یک نظر