۱۳۹۲ بهمن ۱۶, چهارشنبه

مزامیر ۸۱

1ترنم نمایید برای خدایی که قوت ماست. برای خدای یعقوب آوازشادمانی دهید!2سرود را بلند کنید و دف رابیاورید و بربط دلنواز را با رباب! 3کرنا را بنوازیددر اول ماه، در ماه تمام و در روز عید ما. 4زیرا که این فریضهای است در اسرائیل و حکمی ازخدای یعقوب. 5این را شهادتی در یوسف تعیین فرمود، چون بر زمین مصر بیرون رفت، جایی که لغتی را که نفهمیده بودم شنیدم:6«دوش او را از بار سنگین آزاد ساختم ودستهای او از سبد رها شد. 7در تنگی استدعانمودی و تو را خلاصی دادم. در ستر رعد، تو رااجابت کردم و تو را نزد آب مریبه امتحان نمودم. 8«ای قوم من بشنو و تو را تاکید میکنم. وای اسرائیل اگر به من گوش دهی. 9در میان توخدای غیر نباشد و نزد خدای بیگانه سجده منما. 10من یهوه خدای تو هستم که تو را از زمین مصربرآوردم. دهان خود را نیکو باز کن و آن را پرخواهم ساخت. 11لیکن قوم من سخن مرانشنیدند و اسرائیل مرا ابا نمودند. 12پس ایشان را به سختی دلشان ترک کردم که به مشورتهای خود سلوک نمایند. 13ای کاش که قوم من به من گوش میگرفتند و اسرائیل در طریقهای من سالک میبودند. 14آنگاه دشمنان ایشان رابزودی به زیر میانداختم و دست خود رابرخصمان ایشان برمی گردانیدم. 15آنانی که ازخداوند نفرت دارند بدو گردن مینهادند. اما زمان ایشان باقی میبود تا ابدالاباد. 16ایشان را به نیکوترین گندم میپرورد؛ و تو را به عسل ازصخره سیر میکردم.

0 نظرات:

ارسال یک نظر