۱۳۹۲ اسفند ۲۱, چهارشنبه

توهین قرآن به کر و لالها


الله در قرآن، کسانیکه اندیشه نمی‌کنند را مانند کر و لالها می‌داند:
إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِندَ اللّهِ الصُّمُّ الْبُكْمُ الَّذِينَ لاَ يَعْقِلُونَ (انفال/22) همانا بدترين جنبندگان نزد الله كران و لالان هستند آنهائی كه نمى‏انديشند.
همانگونه که مشاهده می‌گردد، در این آیه، الله به کر و لالها توهینی آشکار را روا می‌دارد.
از یک سو، هنگامیکه می‌خواهد مثال افرادی که نمی‌اندیشند را بزند؛ بهترین مثالی که به ذهنش می‌رسد‌، همین کر و لالها هستند؛ کر و لالها هستند و از سوی دیگر بر طبق قضا و قدر الهی، همین الله آنها را اینگونه آفریده است.
همچنین، هنگامیکه الله قصد دارد بدترین جنبندگان را معرفی نماید، از کسانی نام می‌برد که مانند افراد کر و لال اندیشه نمی‌کنند.
شاید گفته شود که الله در اینجا قصد توهین به کر و لالها را ندارد و منظورش افرادی است که درست از فکرشان استفاده نمی‌کنند؛ در پاسخ باید گفت چه لزومی دارد که قرآن مثال افراد کر و لال را بیاورد؟!
توهین الله به ناشنویان:
وَضَرَبَ اللّهُ مَثَلًا رَّجُلَيْنِ أَحَدُهُمَا أَبْكَمُ لاَ يَقْدِرُ عَلَىَ شَيْءٍ وَهُوَ كَلٌّ عَلَى مَوْلاهُ أَيْنَمَا يُوَجِّههُّ لاَ يَأْتِ بِخَيْرٍ هَلْ يَسْتَوِي هُوَ وَمَن يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَهُوَ عَلَى صِرَاطٍ مُّسْتَقِيمٍ (نحل/76) ) و الله مثالي زده است: دو نفر را كه يكي از آن دو گنگ مادر زاد است و قادر بر هيچ كاري نيست و سر بار صاحبش می‌باشد، او را به سراغ هر كاري بفرستد عمل خوبي انجام نمي‏دهد، آيا چنين انساني با كسي كه امر به عدل و داد مي‏كند و بر راه راست قرار دارد مساوي است؟
همانگونه که در این آیه مشاهده می‌شود، قرآن با حالتی توأم با تحقیر، برای بیان کسی که وابسته به کسی دیگری است و از خودش قدرتی ندارد، مثال فرد ناشنوائی را می‌زند.
الله افراد جهنمی را به کرها(ناشنوایان) و کورها(نابینایان) تشبیه می‌کند:
مَثَلُ الْفَرِيقَيْنِ كَالأَعْمَى وَالأَصَمِّ وَالْبَصِيرِ وَالسَّمِيعِ هَلْ يَسْتَوِيَانِ مَثَلًا أَفَلاَ تَذَكَّرُونَ (هود/24) حال اين دو گروه (مؤ منان و منكران) حال نابينا و كر و بينا و شنوا است آيا اين دو همانند يكديگرند؟ آيا فكر نمي‏كنيد؟
توهین الله به نابینایان:
قُل لاَّ أَقُولُ لَكُمْ عِندِي خَزَآئِنُ اللّهِ وَلا أَعْلَمُ الْغَيْبَ وَلا أَقُولُ لَكُمْ إِنِّي مَلَكٌ إِنْ أَتَّبِعُ إِلاَّ مَا يُوحَى إِلَيَّ قُلْ هَلْ يَسْتَوِي الأَعْمَى وَالْبَصِيرُ أَفَلاَ تَتَفَكَّرُونَ (انعام/50) بگو من نميگويم خزائن الله نزد من است و من آگاه از غيب نيستم و به شما نمي‏گويم من فرشته‏ام، من تنها از آنچه به من وحي مي‏شود پيروي مي‏كنم، بگو آيا نابينا و بينا مساويند؟ چرا فكر نميكنيد؟!
در این آیه، الله نابینایان را مانند ظلمات(تاریکی) می‌داند:
قُلْ مَن رَّبُّ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ قُلِ اللّهُ قُلْ أَفَاتَّخَذْتُم مِّن دُونِهِ أَوْلِيَاء لاَ يَمْلِكُونَ لِأَنفُسِهِمْ نَفْعًا وَلاَ ضَرًّا قُلْ هَلْ يَسْتَوِي الأَعْمَى وَالْبَصِيرُ أَمْ هَلْ تَسْتَوِي الظُّلُمَاتُ وَالنُّورُ أَمْ جَعَلُواْ لِلّهِ شُرَكَاء خَلَقُواْ كَخَلْقِهِ فَتَشَابَهَ الْخَلْقُ عَلَيْهِمْ قُلِ اللّهُ خَالِقُ كُلِّ شَيْءٍ وَهُوَ الْوَاحِدُ الْقَهَّارُ (رعد/16) بگو چه كسي پروردگار آسمانها و زمين است ؟ بگو الله! بگو آيا اوليا غير از او براي خود برگزيده‌ايد كه مالك سود و زيان خود نيستند بگو آيا نابينا و بينا يكسان است ؟ يا ظلمت‌ها و نور برابرند؟ آيا آنها شريكاني براي الله قرار دادند بخاطر اينكه آنان همانند الله آفرينشي داشتند و اين آفرينشها بر آنها مشتبه شد؟! بگو الله خالق همه چيز است و او است يكتا و پيروز!
وَمَا يَسْتَوِي الْأَعْمَى وَالْبَصِيرُ (فاطر/19) نابينا و بينا هرگز مساوي نيستندوَلَا الظُّلُمَاتُ وَلَا النُّورُ (فاطر/20) و نه ظلمتها و روشنائي!
به این آیه خوب توجه نمائید که چگونه چگونه نابینایان را مسخره می‌نماید:
أَفَمَن يَعْلَمُ أَنَّمَا أُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَبِّكَ الْحَقُّ كَمَنْ هُوَ أَعْمَى إِنَّمَا يَتَذَكَّرُ أُوْلُواْ الأَلْبَابِ (رعد/19) آيا كسي كه مي‌داند آنچه از طرف پروردگارت بر تو (ای محمد)نازل شده حق است همانند كسي است كه نابيناست؟! تنها صاحبان انديشه متذكر مي‏شوند!
در آیه‌ی پائین، الله کافران را به کورها تشبیه می‌کند، کسانیکه آنها را روز قیامت هم کور قرار می‌دهد:
وَمَن كَانَ فِي هَذِهِ أَعْمَى فَهُوَ فِي الآخِرَةِ أَعْمَى وَأَضَلُّ سَبِيلًا (اسراء/72) اما آنها كه در اين جهان نابينا بودند در آنجا نيز نابينا هستند و گمراه تر!
البته جالب است که الله از همه حتی همین کافران می‌خواهد که نامه‌ی اعمالشان را بخوانند:
اقْرَأْ كَتَابَكَ كَفَى بِنَفْسِكَ الْيَوْمَ عَلَيْكَ حَسِيبًا (اسراء/14) كتابت را بخوان! كافي است كه امروز خود حسابگر خود باشي!
اگر کوری عذابی است جهنمی؛ چرا الله برخی از بندگانش را بی‌دلیل کور می‌آفریند؟!
همچنین برخی از جهنمیان(البته فرشتگان الله فردگان کافر را هم شلاق می زنند)، بهشتیان را از روی چهره‌ی‌شان می‌شناسند:
وَبَيْنَهُمَا حِجَابٌ وَعَلَى الأَعْرَافِ رِجَالٌ يَعْرِفُونَ كُلاًّ بِسِيمَاهُمْ وَنَادَوْاْ أَصْحَابَ الْجَنَّةِ أَن سَلاَمٌ عَلَيْكُمْ لَمْ يَدْخُلُوهَا وَهُمْ يَطْمَعُونَ (اعراف/46) و در ميان آندو (بهشتيان و دوزخيان) حجابي قرار دارد و بر «اعراف» مرداني هستند كه هر يك از آندو را از سيمايشان مي‏شناسند و به بهشتيان صدا مي‏زنند كه درود بر شما باد، اما داخل بهشت نمي‏شوند در حالي كه اميد آن را دارند.
اگر آنها را کور خلق نموده است پس چگونه است که برخی از بهشتیان را از روی چهره می‌شناسند!
الله در این آیه بیان می‌نماید که من آنها (کافران) را لعنت کرده و آنها را کور می‌نمایم:
أُوْلَئِكَ الَّذِينَ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فَأَصَمَّهُمْ وَأَعْمَى أَبْصَارَهُمْ (محمد/23) آنها كساني هستند كه الله از رحمت خويش دورشان ساخته، گوشهايشان را كر و چشمهايشان را كور نموده است.

در این آیه، الله بینایان را برتر از نابینایان معرفی می‌نماید:
وَمَا يَسْتَوِي الْأَعْمَى وَالْبَصِيرُ وَالَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَلَا الْمُسِيءُ قَلِيلًا مَّا تَتَذَكَّرُونَ (غافر/58) هرگز نابينا و بينا مساوي نيستند، همچنين كساني كه ايمان آورده و عمل صالح انجام داده‏اند با بدكاران يكسان نخواهند بود، اما كمتر متذكر مي‏شويد.

0 نظرات:

ارسال یک نظر