۱۳۹۲ اسفند ۲۶, دوشنبه

دوم یوحنا


۱  من‌ که‌ پیرم‌،
به‌ خاتون‌ برگزیده‌ و فرزندانش‌ که‌ ایشان‌ را در راستی‌ محبّت‌ می‌نمایم‌ و نه‌ من‌ فقط‌ بلکه‌ همه‌ کسانی‌ که‌ راستی‌ را می‌دانند،  ۲  بخاطر آن‌ راستی‌ که‌ در مـا ساکـن‌ است‌ و با مـا تا بـه‌ ابـد خواهـد بود.
۳  فیض‌ و رحمت‌ و سلامتی‌ از جانب‌ خدای‌ پدر و عیسی‌ مسیح‌ خداوند و پسر پدر در راستی‌ و محبّت‌ با ما خواهد بود.
۴  بسیار مسرور شدم‌ چونکه‌ بعضی‌ از فرزندان‌ تو را یافتم‌ که‌ در راستی‌ رفتار می‌کنند، چنانکه‌ از پدر حکم‌ یافتیم‌.  ۵  و الا´ن‌ ای‌ خاتون‌ از تو التماس‌ دارم‌ نه‌ آنکه‌ حکمی‌ تازه‌ به‌ تو بنویسم‌، بلکه‌ همان‌ را که‌ از ابتداء داشتیم‌ که‌ یکدیگر را محبّت‌ بنماییم‌.  ۶  و این‌ است‌ محبّت‌ که‌ موافق‌ احکام‌ او سلوک‌ بنماییم‌ و حکم‌ همان‌ است‌ که‌ از اوّل‌ شنیدید تا در آن‌ سلوک‌ نماییم‌.
۷  زیرا گمراه‌ کنندگانِ بسیار به‌ دنیا بیرون‌ شدند که‌ عیسی‌ مسیح‌ ظاهر شده در جسم‌ را اقرار نمی‌کنند. آن‌ است‌ گمراه‌ کننده‌ و دجّال‌.  ۸  خود را نگاه‌ بدارید مبادا آنچه‌ را که‌ عمل‌ کردیم‌ برباد دهید بلکه‌ تا اجرت‌ کامل‌ بیابید.  ۹  هرکه‌ پیشوایی‌ می‌کند و در تعلیم‌ مسیح‌ ثابت‌ نیست‌، خدا را نیافته‌ است‌.   امّا آنکه‌ در تعلیم‌ مسیح‌ ثابت‌ مانَد، او هم‌ پدر و پسر را دارد.  ۱۰  اگر کسی‌ به‌ نزد شما آید و این‌ تعلیم‌ را نیاوَرَد، او را به‌ خانه‌ خود مپذیرید و او را تحیت‌ مگویید،  ۱۱  زیرا هرکه‌ او را تحیت‌ گوید، در کارهای‌ قبیحش‌ شریک‌ گردد.
۱۲  چیزهای‌ بسیار دارم‌ که‌ به‌ شما بنویسم‌، لکن‌ نخواستم‌ که‌ به‌ کاغذ و مرکّب‌ بنویسم‌، بلکه‌ امیدوارم‌ که‌ به‌ نزد شما بیایم‌ و زبانی‌ گفتگو نمایم‌ تا خوشی ما کامل‌ شود.
۱۳  فرزندانِ خواهرِ برگزیده‌ تو، به‌ تو سلام‌ می‌رسانند. آمین‌.

0 نظرات:

ارسال یک نظر