۱۳۹۳ فروردین ۸, جمعه

آخرین خبر از وضعیت مسیحیانی که در تاریخ ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ در اطراف شهر شوش توسط مامورین وزارت اطلاعات بازداشت شده بودند

در روز چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ تعداد ۸ نفر از اعضای کلیسای ایران   به نامهای  امین خاکی (از خادمین کلیسای ایران)، حسین بارون‌زاده (دانیل)، رحمان بهمنی (ضیاء)، حسین اعتمادی فر (یوناتان)، محمد بهرامی، سلیمه رحیمی (مرتا)، فاطمه باقری و امینه معلا  جهت تفریح در کنار یکی از رودخانه های اطراف شهر شوش رفته بودند که توسط عوامل وزارت اطلاعات بازداشت شدند.

طبق اخبار رسیده از فعالین داخل ایران به «خبرگزاری صدای مسیحیان ایران» آخرین خبر از وضعیت مسیحیانی که در تاریخ ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ در اطراف شهر شوش توسط مامورین وزارت اطلاعات بازداشت شده بودند  به این شرح میباشد ، وضعیت امین خاکی که از خادمین کلیسا هست همچنان نامشخص در بازداشتگاه وزارت اطلاعات اهواز به سر میبرد،حسین بارون زاده «دانیل» و رحمان بهمنی «ضیاء»به زندان کارون اهواز منتقل شده اند.
به گفته این منبع آگاه مساله مهم و قابل توجه در این زمینه این هست که این افراد از همان روز اول تا کنون  در ستاد خبري وزارت اطلاعات اهواز  نگه داري مي شدند.
ساعت ۲:۳۰ بعد از ظهرروز چهار شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲  تعداد ۳ خودروی سوار به همراه یک مینی بوس به محلی که این افراد برای تفریح حضور داشتند آمد، که در ابتدا بدون هیچ حکمی قصد بازداشت این افراد را داشتند که مورد اعتراض افراد حاظر قرار گرفت و پس از اعتراض با ارایه حکمی که در آن فقط اسامی   امین خاکی و حسین بارون‌زاده نوشته شده بود و علت بازداشت را هم در حکم ترویج مسیحیت ذکر کرده بودند.لازم به ذکر است که تعدادی از این افراد مورد ضرب و شتم عوامل وزارت اطلاعات به دلیل اعتراض در مورد بازداشت غیر قانونی قرار گرفتند.این افراد تا ساعت ۹:۰۰  شب با چشم بند مورد بازجویی قرار می‌گیرند و در ‌‌‌نهایت با اخذ تعهد که از شهر خارج نشوند ۵ تن از ایشان به نام‌های حسین اعتمادی فر، محمد بهرامی، سلیمه رحیمی، فاطمه باقری و امینه معلا آزاد می‌شوند.
مسئولین تمام مدارک شناسایی، تلفن‌های همراه و ماشینهای این ۸ نفر را ضبط کرده‌اند و هنوز تحویل نداده‌اند. هم‌چنین به محمد بهرامی دستور دادند که خود را به ستاد خبری شهر اهواز معرفی کند.خانواده‌های امین خاکی، حسین بارون‌زاده و رحمان بهمنی که برای پیگیری وضعیت ایشان به ستاد خبری مراجعه کرده‌اند مورد تهدید قرار گرفتند که دیگر مراجعه نکنید تا خودمان خبرتان کنیم.

0 نظرات:

ارسال یک نظر